Old School Aerobics

Old school Aerobics

 

We starten het nieuwe jaar met een nieuwe energie; een pittige work-out van 45 minuten op vnl. lekkere jaren 70-80 hits.                                                    

Eerst wordt d.m.v. ± 25 minuten continue bewegen het vetverbrandingssysteem* van het lichaam aangespoord,

daarna worden er spierversterkende oefeningen gedaan voor  de BBB zone  (Buik, Billen, Bovenbenen).

 

Doelen na 3 maanden wekelijks trouw meedoen; we hopen op merkbaar gewichtsverlies, een verbeterd algeheel uithoudingsvermogen, verstevigde core muscles.

 

Aerobics is speciaal geschikt voor de 50 plussers waarbij zich een buikje/ zwembandje begint te vormen en de conditie afzakt !

Voor wie dat wil doen we bij les 1 een kleine nul meting (op een ijkpunt wordt de omvang van bovenbeen en taille gemeten).

 

*Heeeeel in het kort:

Het lichaam heeft twee brandstof bronnen; glucose ( koolhydraten/ suikers) en vetten.

Om vet i.p.v. koolhydraten als brandstof te laten fungeren dient men te bewegen met een hartslag rond  de 45 tot 50 slagen onder je maximale hartslag .

Deze maximale hartslag kun je het simpelst bepalen met de formule '220 – je leeftijd'.

Bijv. voor iemand van 55 jaar is dit

220-55 = 165 hartslagen,

165 – 45 = 120 hartslagen per minuut om het vetverbrandingssysteem te activeren.

 

Aerobics wordt tijdelijk aangeboden, voor een duur van 3 maanden.

Wanneer: Dinsdag van 17.30- 18.15 uur.

Docent: Christina